Se putea produce o tragedie de proporții
Un incident nefericit a avut loc ieri după-amiază în stația Medgidia, când un tânăr în vârstă de 20 de ani, fără nicio legătură cu industria feroviară, a pătruns în cabina de conducere a unei locomotive GFR și a pornit motorul, punând-o în mișcare.
Din fericire, acest incident nu a cauzat victime sau daune materiale. Cu toate acestea, situația ar fi putut lua o turnură dezastruoasă în cazul în care locomotiva ar fi intrat pe linia de circulație a altui tren de pasageri sau marfă.
Este important de subliniat că acest act imprudent și periculos ar putea fi considerat o infracțiune gravă, având în vedere consecințele potențiale. Intrarea neautorizată într-o locomotivă și punerea în mișcare a acesteia pot pune în pericol viața și siguranța altor persoane.
Autoritățile competente au intervenit prompt pentru a opri locomotiva și a-l aresta pe tânărul responsabil de acest incident. Va fi deschisă o anchetă pentru a se stabili motivele care l-au determinat să comită această acțiune și pentru a se lua măsurile legale adecvate.
După ce a pornit-o, a plecat cu locomotiva la plimbare
Tânărul a pătruns în cabina de conducere a locomotivei GFR care se afla într-un proces de remizare. În mod incredibil, acesta a reușit să ridice și să conecteze pantograful, după care a pus locomotiva în mișcare.
Ca urmare a acțiunilor sale temerare, locomotiva a lovit și a distrus două aparate de cale înainte de a ajunge pe o linie feroviară diferită, unde a fost nevoită să se oprească. Din fericire, nu s-au înregistrat victime în urma acestui incident periculos. Autoritățile feroviare din Medgidia au intervenit prompt și l-au reținut pe individul responsabil. Momentan, identitatea acestuia rămâne necunoscută.
Incidentul de acest gen subliniază necesitatea implementării unor măsuri de securitate suplimentare în jurul locomotivelor și a altor echipamente feroviare. Este vital să se întărească controlul accesului în zonele sensibile și să se prevină astfel de intruziuni periculoase. Siguranța călătorilor și a personalului feroviar trebuie să fie o prioritate absolută.
S-au încălcat instrucțiunile specifice
Este cu adevărat inexplicabil modul în care locomotiva a putut fi pusă în mișcare în ciuda măsurilor de siguranță specifice remizării. Instrucția 201 a Personalului de Locomotivă este foarte clară în privința cerințelor de securitate ce trebuie respectate în astfel de situații. Aceasta stipulează că locomotiva trebuie să fie asigurată împotriva pornirii, deconectată de la sursa de energie și încuiată.
Citește și A născut în toaleta unui mall din Râmnicu Vâlcea, apoi a aruncat copilul într-un sac
Surprinzător, în contextul acestui incident, au apărut informații conform cărora locomotivele CFR Călători nu sunt dotate cu încuietori, fapt ce a făcut ca respectarea ultimei măsuri de securitate să fie imposibilă. Surse din cadrul companiei au dezvăluit această neconformitate, subliniind că niciuna dintre locomotive nu este prevăzută cu încuietori.
Această informație ridică semne de întrebare cu privire la standardele de securitate și la procedurile de întreținere aplicate locomotivelor în cadrul CFR Călători. Într-o industrie atât de vitală și sensibilă precum transportul feroviar, este absolut esențial să se asigure că toate vehiculele și echipamentele sunt în conformitate cu cele mai ridicate standarde de siguranță. Lipsa încuietorilor la locomotive poate reprezenta o problemă serioasă și poate compromite securitatea atât a personalului feroviar, cât și a călătorilor.
Dacă ți-a plăcut articolul, distribuie-l și prietenilor tăi și urmărește pagina Uups pe Facebook.
Peste stema Ungariei de pe o clădire din Cluj a fost imprimat cuvântul „ROMÂNIA”