Unul dintre cele mai comune mituri cu privire la presiunea anvelopelor este că, dacă este mai mare decât în mod normal, consumul de combustibil scade. Potrivit experților, soluția pentru anvelopele mai umflate are avantajele sale, dar dezavantajele sunt insă mult mai mari.
Anvelopele umflate reduc consumul
Dacă se crește cu adevărat presiunea, se poate economisi benzină pe măsură ce rezistența crește. Dacă presiunea crește la 2,5 bari, se economisește 1,5% din combustibil. Aceasta înseamnă un consum de 4.925 l / 100 km, nu de 5.0 l / 100 km. Făcând însă un calcul – diferenţa este destul de mică și nu prea se merită.
Apropo, aceste calcule au fost făcute la o viteză de 80 km / h. Pe autostradă, unde mașina se deplasează cu aproximativ 130 km / h, rezistența sa aerodinamică consumă o mare parte din combustibil. Efectul presiunii în anvelope va fi de aproximativ jumătate, ceea ce înseamnă că șoferul nu va simți diferența de consum
Probleme privind controlul maşinii
Este mult mai bine să se economisească combustibil practicând un condus lin decât încercarea de a economisi combustibil prin creșterea presiunii în anvelope. Acest lucru poate duce şi la probleme asupra controlului vehiculului.
Dacă se vor umfla pneurile cu propriul manometru, trebuie verificată acuratețea acestuia. Acest lucru se poate face prin compararea valorilor sale cu cele ale unui manometru la o benzinărie sau la o firmă specializată care poate face şi reparaţii pompe injecţie.
Anvelopele umflate îmbunătățesc dinamică
Într-adevăr, la presiuni mai mari ale anvelopelor, deformarea acestora este redusă și acest lucru permite mașinii să se deplaseze mai ușor. Subiectiv, însă, diferența de accelerație este în zecimi de secundă și nu poate fi simțită de șofer.
Tracțiune mai slabă
Tracțiunea slabă poate determina șoferul să piardă controlul la viteze mari. Prin urmare, este mai bine să se urmeze recomandările producătorului pentru presiunea anvelopelor.
Viața anvelopelor crește
Cu o presiune crescută, anvelopele capătă o rezistență sporită la deformare și, prin urmare, sunt mai puternice. Aşadar, atunci când se conduce pe drumuri denivelate, merită ca acestea să fie umflate cu încă 0,5 bari, dar când asfaltul este bun, se va reveni la presiunea lor veche.
Durata de viață a suspensiei scade
În astfel de cazuri, durata de viață a pieselor suspensiei este redusă. La urma urmei, anvelopele supraumflate sunt mai puțin eficiente la reducerea impactului cauzat de denivelările drumului. Mașina le simte, iar suspensia va avea o sarcină mare și se poate rupe.
Dezavantaje mai importante care nu trebuie trecute cu vederea
Anvelopele umflate excesiv se pot încălzi și exploda. La presiunea standard, anvelopa se uzează uniform, dar la presiuni mai mari se uzează în mijloc și mişcarea vehiculului are de suferit. Anvelopele umflate nu afectează direcția în niciun fel, dar mașina devine mai greu de stăpânit și, prin urmare, călătoria nu este la fel de confortabilă.